fredag 4 februari 2011

Jaha, då var man dam/tant...?

Ända sedan unga år har jag fascinerats av mammas ständiga fräschhet. Hon har alltid luktat så gott, tack vare hennes trogenhet till Yves (haha). Detta har jag nu tagit efter och som stolt medlem kan jag också luras att köpa hur mycket billiga krämer och läppglans:er som helst. Idag kom det första paketet med bland annat ett täckstift, goluktande duschgel och en ansiktsmask. Om någon vill bli medlem (det ska helst vara en av det kvinnliga könet med inte allt för starka feministiska instinkter) så säg till, jag kan värva en väninna. Först till kvarn!

Såhär ser man alltså ut när man har gått med i Yves.

8 kommentarer:

  1. Haha. Andreas kastade nyss mitt brev därifrån. Han tål inte deras reklam och hur dom luras.Nu senast var det om hur "ansiktsovalen" stärks....hehe. Men det är billigt och funkar ju faktiskt, även om inte ansiktet blir ovalare...

    SvaraRadera
  2. Man kan ju bara inte köpa något från ett företag som försöker sälja något genom att skriva "Den första anti age-serien som stärker ansiktsovalen" och en massa annat nonsens. Trovärdigt? Nej. Intellektuellt hederligt? Nej. Patetiskt användande av hypefrämjande formuleringar utan egentlig betydelse? Ja!

    SvaraRadera
  3. Haha, men det är ju det som är en del av charmen! Hihi.

    SvaraRadera
  4. Haha, lite tantfakor känns det ändå att det är över det hela. Men vad gör det om produkterna levererar!? Plus att man får vuxenpoäng på köpet.

    SvaraRadera
  5. Jag menar det Robert! Som Yves skulle ha sagt; det är känslan som räknas! Nu har jag garanterat retat gallfeber på Andreas i alla fall. :) *oops*

    SvaraRadera
  6. Jag har varit med där i flera år och är alltid nöjd med det jag beställt. Sen kan kan jag i och för sig tänka mig att det är lite placebo över det hela. Men vad gör väl det? Huvudsaken är att jag är nöjd. Jag blir som ett barn på julafton när paketen kommer. :-)

    SvaraRadera
  7. Vad roligt, Ulrika! Ja, jag tycker att det mesta verkar vara helt ok produkter, billiga men känns lyxiga ändå. Och så behöver man inte gå i affärer och handla såna saker. Jag gillare´!

    SvaraRadera