fredag 11 februari 2011

Ledigt = funderardag

Som de som känner mig redan vet så är jag något av en funderare, tänkare, drömmare.
Idag, när jag är ledig, så blir det ändå en hel del funderingar kring jobbet.


När jag jobbade igår gjorde jag fler uppgifter än tidigare, vilket ledde till att jag var "tvungen" att lära mig många nya saker för att kunna göra jobbet. Fick även en kort speed-utbildning av dokumentationssystemet (precis då jag var helt slut av det jag hade utfört innan) för att sedan sitta på apt 1 ½ timme. Sedan tittade vi på en lägenhet igår. (Lägenheten blir det inget av, området drog ner helhetsintrycket.) Sedan var jag så trött att jag stupade i säng kl 22 och i morse vaknade jag utan någon väckare kl 11:30. Enligt mina beräkningar borde jag ha sovit 13 ½ timmar i natt.

Helt förutsägbart vaknade jag i morse och tankarna satte igång direkt och malde igenom gårdagens händelser. Hinner man inte smälta och reflektera samma dag så får det bli nästa. Som tur är har jag en ledig dag och har tid att bara låta hjärnan gå. Det är nog det bästa jag vet; att inte koncentrera sig, fokusera, ställa in sig på saker och vara skärpt hela tiden, utan bara låta hjärnan gå på lågvarv och bearbeta det som dyker upp. Det betyder inte att jag är osmart idag, jag har filosoferat och kommit på flera viktiga sanningar! Till exempel att snön, som vanligtvis brukar gå från himlen i riktning mot jorden, idag kommer från vänster och går till höger. Fast, det var inte riktigt sant, det beror ju på i vilken riktning man står. Jag skulle kunna gå in på yr och kolla upp vilket håll det blåser idag, men det kommer jag inte att göra eftersom att detta är en hjärnans vilodag.

Nu har jag låtit hjärnan gå på tomgång en stund. I totally love it. Nu ska jag knata vidare in i min vardag, dra ihop håret lite, eftersom jag nyss fick ett samtal om att hämta Elin i Dalsjöfors, och sedan ska jag vandra vidare med tjejkväll (ikväll) hos Annie som mål! Hoppas att du som läser detta har en trevlig, rolig, skön eller på annat sätt positiv och bra fredagskväll. På återseende.

Dagens väder, det drar t.o.m. inomhus!
Snöflingorna syns dock inte.

2 kommentarer:

  1. Filosofera bör man, annars dör man. :) Du bjuder som vanligt på trevlig läsning! :D

    SvaraRadera