söndag 6 februari 2011

Söndags...

...jobbångest=jobbig ångest.

Jonas tittar på Fringe. Jag surfar runt lite, försöker snoka i min broders liv genom att läsa hans blogg. Har skickat ett mejl eftersom att han inte är online på Skype och att man inte får veta riktigt allt på hans blogg (gå in, läs och få reda på lite om hans resa till Nya Zeeland).

I morgon börjar min andra arbetsvecka på avdelning E51. Jag är nervös. Mest är det nog på grund av att jag aldrig har haft ett "riktigt" jobb förut, speciellt inte som sjuksköterska, och det är mycket nytt och jag har svårt att veta vilka krav jag har på mig. Alla måste ju ha varit nya på jobbet någon gång. Men alla verkar som om de aldrig har gjort annat än att jobba där och vara sjuksköterskor. Och så är det alla praktiska saker - som arbetstiderna, stämpling, flex, att sätta sitt eget schema - I'm a rookie! Nåja, det reder sig nog. Med tiden...

Precis som Nelia är jag också nervös ibland.
Här var det för att separeras från mamma en stund.

4 kommentarer:

  1. He kom å gå geerschwint för dä Hanna! Haha, bra bild. Tack för bilderna förresten! Hade dock hoppats att det var nån på mig så jag kunde byta profilbild på fb nån gång..Ring mig snart! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar din snokning! :D

    Och som Lina säger så kommer he gå alla tiders! Lina har aldrig fel. Och du är duktig Hanna!! Sen att man inte kan alla praktiska saker som gäller där från första början är ju som det ska vara. Förväntar de det ifrån dig är de ju bara knäppa.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Lycka Hanna, det kommer gå superbra! ska be för dig. Ha de gott :)
    Stor kram!!

    SvaraRadera
  4. Tack hörni för uppmuntran! Betyder mycket att få höra... Det känns redan bättre på jobbet faktiskt. :)

    Lina; tyvärr fanns det inget på dig från festen, fy skam!! Av nån anledning verkar Nelia fasta på de flesta bilder... :)

    SvaraRadera