måndag 14 mars 2011

Hanna är fortsatt tlött...

...men det är rätt så väntat med tanke på att jag faktiskt jobbar 100%. För er som inte vet det är 100% väldigt mycket. Närmare bestämt fullt upp.

Det är väl så att arbetet tar upp rätt så stor del av vardagen. De stunder jag är ledig försöker jag njuta av så gott det går. Ibland är det svårt att hinna med allt. Egentligen finns det saker som jag vill göra men som jag inte gör på grund av tidsbrist. Vilket inte direkt är en sensation, men inte heller någon större succé!

Det här med träning. Någon som har ett tips på hur man ska komma till skott? Få till något så häftigt som en vana slash rutin? Är jag född med ett bortfall i den kategorin? Är det den bittra verkligheten? Nej, det kan jag inte tro! Jag som längtar efter att träna, tycker det är riktigt kul och mår också fina fisken av det. Vad är då haken? (Jag är bekväm. Suck.) Har nog inte riktigt bestämt mig för hur jag vill träna heller. Springa är ett alternativ. Även lite styrka. Men inte på ett allmänt gym, typ. Det är ju pinsamt. Simma gillar jag. Definitivt ett alternativ.

Jag avslöjar mig själv. Se chokladpappret i bakgrunden. Det är Mjölkchoklad Digestive som jag fick ett urgent need of i fredags. OBS jag har bara ätit tre bitar idag. Efter middagen. Ska inte äta nåt mer i veckan. Till helgen kanske. Jag slänger ut den till mössen. Suck.
Vad ska jag hitta på för att aktivera mig?
Fortfarande rådvillig.
Tips tages tacksamt emot!

2 kommentarer:

  1. Gå på friskis och svettispass! Jättekul och jobbigt, finns olika nivåer för vart man ligger i formen och olika sorters pass - boxning, danspass, vanlig gympa osv. Mycket bra :)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Jennifer!

    SvaraRadera