torsdag 17 mars 2011

Jobb, jobb, jobb, zåva zåva zåva

Det är lite tråkigt att ha en blogg just nu, när man inte kan uppdatera om nåt kul! Livet består av jobb, och inte hinner man göra nåt kul emellanåt. Och aldrig får man träffa sin man. :S Men vi är glada ändå. Jag längtar sååå mycket efter att flytta in i lägenheten. Men idag har jag gjort nåt kul!

...har nämligen fikat med Annie. Det var så väldigt trevligt. Hoppas det blir fler gånger. Jag saknar tjejkompisarna uppe i Pite, bara snacka lite real talk. Tjejsnack. Om allt från ytligt till djupt. Uppskattade verkligen att få göra det idag, särskilt med en så go tjej. Stortrivs en dag som denna. Det kanske går att lära känna folk i Borås ändå? Det kanske finns människor som kan tänka sig att umgås med en konstig norrlänning... Det finns hopp för det i alla fall! Gud har nog inte övergett mig här. Näe.

Vet ni vad som händer när Hanna har jobbat hårt en dag och inte hunnit äta riktig lunch? Det ska jag tala om. Man glömmer halva hjärnan på ortopeden. Jag börjar se ett mönster i det att jag gör tokiga och knasiga grejer. På caféet idag skulle jag skriva ett sms till Anette för att meddela att jag inte kommer och äter. När vi hade suttit och snackat två timmar kikar jag på mobilen, där det står: "Hej! Jag fikar
Hade kommit av mig mitt i meningen och lagt ner mobilen. Inget var skickat. När vi skulle fika gick jag iväg med bullen utan att vi hade hunnit betala. Såna dumma grejer. Brain overloaded. 

Det är rätt så läskigt att inse att man inte har någon koll. Dessutom är det läskigt att köra bil när man vet att man är trött och helt ouppmärksam. Ingen rolig känsla. Man vill liksom ha kontroll på vad man håller på med, men det är precis som att vara onykter! Obehagligt.

Vill ni höra mer om mitt jobb-liv? Läs nästa vecka, då kommer nästa avsnitt av följetången Hannas reflektioner av arbete och vardag. Jag är ledsen, det finns alltså en stor risk för detta! Så fort jag får tillfälle att ta lite kort så ska jag dela med mig och skriva nåt kul. Så fort det händer nåt spännande i mitt liv eller i min tankevärld. I den hjärnhalva som jag fick med mig hem finns nu bara tankar på en varm och skön säng och en slocknad Hanna.

2 kommentarer:

  1. Haha! Kul sms. :)

    Du får passa dig för brain overload tror jag. Vi vill inte ha en Hanna sovandes bakom ratten. Nä huvva. Jobba lugnt! :)

    SvaraRadera
  2. Nog kommer du hitta flera trevliga prickar där nere. Tänk på mig. En galen Stockholmare som har fått vänner här uppe. Det säger väl allt? ;-)
    Stor kram!

    SvaraRadera