måndag 21 mars 2011

Glädje

På morgonen är jag dock fortsatt trött. Det brukar gå i perioder, men den här vintern har känts extra trött... Hanna Morgonzombien har gästat min boning i regel varenda morgon. Jonas är ett levande vittne till detta. Ibland går det över på dagen, och ibland inte. Min kära svärmor och jag gick en promenad idag och pratade lite om detta. Jag verkar i alla fall inte vara ensam om det... är det någon annan av er som känner igen sig?


















Angående glädjen: veckan som var har vi fått träffa en del kompisar och blivande kompisar. Detta höjer trivselfaktorn och måendet med flera nivåer. I tisdags blev vi medbjudna till en bönegrupp som visade sig innehålla icke kristna personer till störst del. Intressant och roligt i alla fall, och det ska bli kul att förhoppningsvis lära känna dom lite mer. I torsdags fikade jag med Annie, som jag redan har berättat, och det var förstås väldigt roligt. Annie är en grymt bra tjej, för alla som inte vet om det. I fredags åt vi middag hos Micke och Jossan, riktigt kul att få lära känna dem och deras barn (den lilla stund de var närvarande innan de slocknade i sina små sängar). Det känns positivt och kul. När jag läser Rebeckas blogg känner jag igen mig, det är alltid upplyftande att umgås med vänner, särskilt när man är i en relativt ny stad. Kompisar är grejer. Om så det bara är några få, det kan betyda aldrig så mycket!

Nu har jag snackat lite för mycket om det. Vädret utanför är som så; varmt, 5 plusgrader, dimmigt, molnigt och blåsigt. Snön smälter och vägarna är i princip torra. Kan någon Pitebo ge mig en uppdejt på vädret däruppe?

1 kommentar:

  1. Vädret i Piteå: Idag 5 plusgrader, molnigt, blåsigt, lite regn, slaskiga vägar och mycket snö kvar. Men igår var en sån där härlig vårsolig dag med takdropp och fågelsång och en härlig långpromenad på skoterspåren i Böle och ner på älven med apelsinpaus. Inte dumt alls!

    SvaraRadera