onsdag 27 april 2011

Lite snurrig


Vintern är över. I helgen har det varit 19 grader i skuggan och strålande sol, vilket har gjort att våren har kommit i en rasande takt. För två veckor sedan hade isen precis lossat, och nu är allting grönt, det blommar för fullt, och träden är till och med gröna, även om löven fortfarande är små. Jag blir helt snurrig! Såhär fort ska det ju inte gå, man ligger ju inte och solar i shorts och linne under påskhelgen... jo, tydligen!

Just nu är jag snurrig av fler orsaker... om två dagar börjar vi flytta. Känns fortfarande overkligt. Igår började jag packa så smått. Idag är jag slö. Jonas ville vänta till imorn kväll med att börja packa. Han tror att vi kommer att hinna allt på en kväll, men jag är bombsäker på att jag kommer att få glädjen att säga "vad var det jag sa". Haha. Men det spelar faktiskt ingen större roll, vi har hela helgen och nästa vecka på oss. Vårt nuvarande boende springer inte iväg som tur är.

Det är något av en livskris att flytta faktiskt. Det är helt främmande hur vårt boende kommer att se ut framöver. Lite spännande är det allt. Mest av allt ser vi fram emot det, och tror att vi kommer att trivas enormt bra. Men man vet ju aldrig...

4 kommentarer:

  1. Mmmm, Gyllengårdsvägen 43. :)

    Läser om den härliga våren i Sverige överallt känns det som! :D Låter verkligen fantastiskt i alla fall. Är lite smått avundsjuk, sådär i smyg. Haha, kan se konversationen mellan dig och Jonas framför mig! Roligt.

    SvaraRadera
  2. Hihi
    Ja, fast det var i Vatunga 4, Äspered. :) Det är bra det också!

    Saknar dig BROR! Kan inte fatta att det ska dröja över ett halvår till innan vi träffas... Buhu.

    SvaraRadera
  3. Det där ÄR från Gyllengårdsvägen 43, fotot alltså. Garanterat! Vår och sommar..jaja jag kan väl erkänna att det verkar finnas några fördelar med att bo sådär långt söderut! Kram

    SvaraRadera
  4. Ahaa. Nu gick det upp en glödlampa, det var alltså fotot han menade!
    Hihi. Ja, det finns en del fördelar. Den enda stora nackdelen är egentligen att ni inte är här. :-S

    SvaraRadera