onsdag 25 maj 2011

Inatt jag drömde

att jag och Lina/Robert, kan inte avgöra vem det var, följde med mig från startplatsen Strömnäs och över vallsberget. Målet var Roknäs, och vi färdades genom att glida fram på en gammal utsliten säng. Eftersom det var nedförsbacke hela tiden av nån konstig anledning så behövde vi bara styra. Vi hittade vägen genom att titta på utsikten över infjärden. Men när vi trodde att vi var framme, kom Julia, Johan, mamma och pappa och mötte oss och förklarade att vi var tillbaka på Strömlida. Vi hade lyckats åka runt i en gigantisk cirkel. Detta gjorde mig väldigt ledsen och sedan var jag till råga på det tvungen att stressa iväg till jobbet (som jag naturligtvis redan var två timmar sen till). Just när jag skulle åka iväg såg jag genom fönstret på håll tre män som stod och jobbade under en stor kvarn. Plöstligt föll det ner två stora block från ekrarna i det gigantiska hjulet och föll på två av männen. Vid första anblick var jag säker på att de hade avlidit av slaget men sedan reste de på sig och linkade in i vår lilla stuga, men båda hade brutit ett ben riktigt fult. Jag ringde 112 och det tog lång tid innan jag kom fram. Jag förklarade platsen och att det behövdes en ambulans. Varför jag bara beställde en vet jag inte, det var ju två skadade män. När jag hade gjort detta skyndade jag iväg till jobbet, som var en blandning av Piteå och Borås lasarett. I omklädningsrummet mötte jag en arbetskompis från ortopeden och vi klädde ut oss till tomtar för att skoja med arbetskamraterna. Vi hade inga riktiga tomeskor så vi tog vita, glittriga snowjoggings istället.

Någon som antar utmaningen att analysera?

3 kommentarer:

  1. Hahahah! Skrattade högt när jag läste detta! Var till och med tvungen att torka tårar för att kunna se klart när jag läst färdigt inlägget. Älskar dina drömmar! :D Vågar dock inte på mig någon större analys av drömmen. He var svåranalyserat häjn.

    SvaraRadera
  2. Alltså, vilken kvällsunderhållning! "...och vi klädde ut oss till tomtar för att skoja med arbetskamraterna." Haha.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är sånt vi ssk:or gör på ortopeden!

    SvaraRadera