måndag 30 maj 2011

Spridda tankar

Kristus är framför mig, bakom mig, över mig och under mig.

Tillings sånger har en förmåga att klinga rakt in i min själ och ut igen.

Jag andas ut min ensamhet, jag andas in att jag är din.

Idag har jag varit på anställningsintervju. Även om det gick bra, så är det alltid en olustig upplevelse. Inget man önskar göra ofta. Efteråt känner man sig lite som en hycklare. Ändå tyckte jag att jag försökte vara sanningsenlig och inte överdriva. Det är inte lätt att prata om sig själv på det viset.

Du såg mig innan jag blev till, du vävde mig i moderlivet.

Vet knappt om jag vågar skriva det, men saknaden av Nelia är redan stor. När man bor så nära inpå varandra lär man känna varandra bättre. Och vilken underbar liten solstråle hon är. Känns trist att det ska dröja månader mellan gångerna vi ses.

Djup ropar till djup.

I en värld där man accepteras på grund av att man presterar, är det riktigt skönt att komma hem, krypa upp i soffan till Erik Tillings musik, käka lite köttbullar och makaroner och be en bön till Gud om frid. Och sedan upptäcka; Han är ju faktiskt här hos mig, Han fyller hela lägenheten med sin trygghet, kraft och villkorslösa kärlek.

Här vill jag va, här vill jag stanna. Här vill jag förbli.
I Ditt ansiktes ljus har jag frid.

6 kommentarer:

  1. Anställningsintervju!? :O Vad nu?

    Fint bloggat. Jag gillar't.

    SvaraRadera
  2. Jag måste söka jobb till hösten då viket går ut! :S

    SvaraRadera
  3. Fint, vännen! Och så kul det ska bli att träffa dig när du kommer "hem"... Ditt andra, fast egentligen ditt första hem :)

    Du hycklade säkert inte. Hoppas det går bra. Kram

    SvaraRadera
  4. Tack Sofia! Det ska bli roligt att träffa dig också! :) Hur går det med jobbsökandet?

    SvaraRadera
  5. Det går framåt, fast jag blir själv så himla less på att "sälja mig själv"... Blä! Men jag har fortfarande hoppet uppe - det kanske blir ett jobb snart! Vi får se!

    SvaraRadera
  6. Usch, jag har också varit där... Håll modet uppe, det löser sig snart med jobb! Som du säger. Kram!

    SvaraRadera