torsdag 19 maj 2011

Vardagen kommer emellan

och jag hinner inte/orkar inte/har ingen lust att blogga. Mår dessutom inte tiptop för tillfället.
Trivs sådär bra på jobbet kan man väl säga. Vill inte beskriva varför här.
Längtar till nästa vecka då systrarna och Nelia kommer. Åh, vad jag längtar! Då är jag ledig i en vecka också.

I helgen hade vi lite folk här hemma för första gången, det kändes jättekul. Vi har fortfarande inte packat upp allt. Den här veckan har jag varit helt slut efter jobbet, Jonas också, och vi orkar helt enkelt inte sätta igång med nånting när vi väl har lyckats med bedriften att laga lite mat, äta och diska undan. Bara det känns som världens högsta berg när man kommer hem och egentligen bara vill ligga i soffan och tycka synd om sig själv. Men vi har pressen nu att få klart sista rummet inom en vecka, tror inte att Julia är så sugen på att sova i samma rum som Nelia. Det ska nog gå bra, dock.

Just nu är jag supersugen (haha) på att spela piano. Så jag tror jag gör det i en kvart eller så. Sen måste jag iväg.
(Psst! En eller två eller fler förböner för mig skulle garanterat göra susen. Tusen tack på förhand!)

1 kommentar:

  1. Hejs svejs! Ringde dej just, men du har väl börjat säkert. Ja, snart är det ju torsdag igen, och då kommer vi. Då ska vi bara slappa, mysa och laga lite mat åt er. =) Kanske vi kan hjälpa er att fixa det sista också. Inte stressa för att vi kommer, lova det!
    Det går säkert bra att sova i samma rum. Nelia vaknar bara en gång per natt oftast, käkar lite välling vid fem-snåret. Insåg just att det är mycket fler grejer att ha med sig den här gången, när fröken inte ammar längre...

    Vi höres! Kram

    SvaraRadera