torsdag 9 juni 2011

En hemlig idé som jag tänkte berätta om

Jag fick just världens bästa idé som handlar om barn.

När man får barn, så kan man ta kort på honom/henne regelbundet. (Inget nytt hittills.) Grejen är dock att man kan fota barnet på samma ställe, med samma bakgrund och i samma situation hela tiden. På det sättet ser man väldigt tydligt hur barnet växer och utvecklas. Fiffigt väl? Har en känsla av att jag inte är den första i världen med idén... Trots det så är jag väldigt nöjd och hoppas att jag kommer ihåg min idé om och när jag en gång är där själv (som moder). (Oj, konstigt att benämna sig själv som moder. Känns fräscht.)

Bara så ni vet så är det babyboom bland folk i vår närhet just nu. Jag klagar inte, utan det är snarare en förklaring till varför hjärnans fokus riktar sig mot just barn. Bäbisar. Bäbbar. Bejbisar. Knyten. Lillar. Snuttar. Pluttar. Pyren. Vänner. Gummor och gubbar. Och så vidare.

Nelia och Julia
Nelia och Lina

2 kommentarer:

  1. Det finns en man som har gjort det. Han har en blogg - jag såklart glömt adressen till - där han fotar sig själv, sin fru å barnen allt eftersom det kommer! Varje år en bild, med samma avslappnade min! Har tänkt på idén å känt: Om man väl börjar, då blir det svårt att sluta även pm man skulle vilja! - Men lätt jag ska göra! Vi börjar från när vi gifter oss är det tänkt! ;)

    SvaraRadera
  2. Det låter ju onekligen som en bra grej. Och så kan man se på bilderna om tjugo år och skratta åt vilka kläder och frisyrer man hade. :)

    SvaraRadera