fredag 17 juni 2011

I lägenheten idag

God morgon! Idag är jag ledig, sedan jobbar jag sex dagar i rad. Känns som en trist uppladdning inför midsommar, men jag är i alla fall ledig tre dagar i rad då. Så jag väntar på att tvätten ska bli klar så jag kan masa mig till stan. Dagens planerade inköp är gardinstång till tvspelsrummet och såna där ringar till sovrummet som man trär på gardinstången och fäster gardinens övre kant i (så att jag får lite mer fönster synligt). Det finns garanterat ett ord för dem, men min beskrivning var inte så pjåkig den heller! Vi har haft torka när det gäller att fixa hemma de senaste veckorna, luften gick ur oss när den sista kartongen var uppackad. Först nu känner jag en lust att göra klart de "sista" detaljerna.

Förkylningen? Den klamrar sig fast. Sakta, sakta blir symtomen lindrigare dag för dag, men kvällsnästäppan och harklet/hostan gör sig fortfarande påminda. Tredje veckan nu. Jag har lovat Jonas att jag ska börja träna när jag blivit frisk, och uppmanat honom att säga att jag ska göra det även om jag bangar sen. Så nu finns det ingen återvändo. Det dumma är att man tappar allt när man blir förkyld, det finns ingen chans att få in en riktig rutin på springandet.

Jag kommer inte ihåg om jag redan har lagt ut bilder på lägenheten (okej, jag vet att jag la ut igår, så ni behöver inte oroa er för att jag har blivit senil) som är uppdaterade, så jag klippte av några stycken nyss och ska nu visa er våran icke så städade men fina lilla lägga. Varsågod mamma.



Taget från fönstret på första bilden.
Här ser man både hallen och toaletten på andra sidan hallen.
Detta kort är taget från fönstret på nästa bild.

Taget från ytterdörren, såhär ser det ut när man kommer in i lägenheten.

Taget från sovrumsfönstret. Hallen kommer man till om man går ut genom dörren.
Japp, sängen är obäddad och byrålådorna är utdragna och det är ingen hyvva årrning!
Vi trivs faktiskt väldigt bra. Det är en jättefin lägenhet, verkligen. Det känns lite som att vi kränker den när vi kommer med vårat stök. Våra dåliga sladd-lösningar och kläder lite här och var. Men det känns ändå som att lägenheten tycker om oss. Vi tycker definitivt om den i alla fall!

1 kommentar:

  1. Fiint! Hyvva fräsch lägenhet ni har. Kul att se med alla möblerna.
    Här har det regnat hela dagen, men det är bra för jorden behöver vattnet. Vi har ändå varit ute och cyklat en sväng. Tränar med packning nu, går än så länge rätt bra tycker jag. Kram!

    SvaraRadera