söndag 26 juni 2011

Ibland behöver man lite återhämtning

...och då är det alldeles ypperligt att råka vara på en plats där det finns människor som ser det. Vi backar bandet.

Denna dag har sett ut som följer: Vi vaknade och åkte lite för sent omsider till kyrkan i Äspered. Det var en gudstjänst på Skogslund, EFS sommarställe i Äspered, som hölls i ett tält. Vädret var vackert redan då men då visste jag inte att hela dagen skulle bli härlig. Vi åkte till Vatunga, mina svärföräldrar, efter gudstjänsten och fikade lite. Sedan hann vi med en underbar promenad innan vi gjorde mat. Ja, eller innan de andra gjorde mat och jag låg och sov. De tyckte att jag skulle ligga på ett täcke på gräsmattan och ta igen mig, och jag gick med på detta. Sedan åt vi middag i solskenet, Elins goda rabarberpaj till efterrätt och satt länge och lapade sol. Har bränt mig rejält på kinderna och bringan men det var det värt! Och jag tror att det är minst lika mycket avkoppling att få vara med nära och kära. Vi fick med oss en fin bukett från trädgården som nu står på köksbordet.

3 kommentarer:

  1. Det låter som en trevlig dag! Själv satt jag och läste bok igår på altanen och brände mig på axlar och lite varstans...men förhoppnigsvis går det bort till senare. Vad fin bloggen har blivit Hanna! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Det lät också trevligt att läsa en bok på altanen. Är du i Stockholm över sommaren?
    Tack så mycket!

    SvaraRadera
  3. Förstå vilka svärföräldrar du har! Mycket att va tacksam för. Inte dålig dag!

    SvaraRadera