lördag 4 juni 2011

Sjuk blogg

Hemma igen. Rubriken: särskrivning.
Är hemma och sjuk! Huvudvärk+hosta, feber? Lite kanske, har inte tagit tempen.
Fick fara hem från jobbet igår kväll. Frustrerande att veta att det här är femte gången sedan i höstas jag är förkyld. Hallå immunförsvar? Tänker på hur det ska bli om och när vi får barn, kommer jag att ligga däckad hela tiden? Det blir intressant att se.

Jonas jobbar idag. De stänger 14, och sedan ska han köpa Panodil och Ipren som båda är slut. Hoppas apoteken har Panodil, det brukar vara lite dyrare. Alvedon gillar jag inte, de är så äckliga att svälja om de fastnar i halsen. Mina vänner, det är ungefär såhär intressant livet är just nu!

Ska rosta två mackor och sedan däcka framför tv/film. Lite bättre känns det på jobbet, men är fortfarande som ett frågetecken till hur det kan ha blivit så knasigt. Antar att det är när man är ny på arbetsplatsen som man märker av det. Tänker på några skolkamrater som gjorde C-uppsats om vårdatmosfär. Jag har alltså hamnat på ett ställe där det är alldeles för lite av varan att uppmuntra och stötta varandra och alldeles för mycket att hävda sin egen perfektionism. Med andra ord, det är ingen idé att göra fel, för då finns det en anledning för andra att vara sura. Se till att inte ge någon annan beröm, det kan vara farligt för din egen stolthet; så lyder det heliga och outtalade måttot. Detta sker väldigt subtilt och är inget man märker av första månaderna. Det är tur att det finns patienter som både uppmuntrar och berömmer! De är min livlina. Min stora förhoppning är att det är något som är typiskt för just min nuvarande arbetsplats och inte typiskt för hela Borås samhälle. Men jag kan bara inte tro något annat, det vore helt absurt om det vore så! Dessutom ologiskt, för då har min man och hans familj/släkt på ett alldeles fantastiskt sätt lyckats bli helt annorlunda.

Jag tror att det är meningen att vi ska bära varandra.

4 kommentarer:

  1. Vilken fin bild! Vi bär också Tilda mycket. Vad är det för sele?

    SvaraRadera
  2. Vet inte, det är Lina och Andreas, en som man kan ha både på ryggen och på magen... Det är nog bäst att fråga Lina om den saken :) Förut hade de sjal, men nu är nog Nelia lite för stor för det tror jag. Roligt att ses på onsdag, ni är välkomna!

    SvaraRadera
  3. Jag gissar på en Ergo, eller möjligtvis en Manduca :-). Nelia är nog inte för stor för sjal, det går att bära i sjal så länge barnet vill bli buret, men de hade kanske en trikåsjal och den är hon nog för stor för. Men det funkar ju bra med sele också, vi har både sele och sjal :-) Ja det ska bli jätteroligt att ses på onsdag, tack!

    SvaraRadera
  4. Haha, du var visst lite mer påläst där än vissa andra ja, haha. Jag visste inte att man kunde använda sjal till större barn också. Lina, om du läser detta kan du ju lägga dig i diskussionen! =)

    SvaraRadera