fredag 1 juli 2011

En ljuspunkt i tillvaron

En sådan behöver man då och då. Jag vet att jag har behövt en i veckan.
Den som har följt bloggen vet vid det här laget att jag inte är ett stort fan av mitt jobb. Med andra ord, att mitt jobb inte utvecklar, inspirerar och ger så mycket glädje. Det är kanske kontroversiellt och fräckt att tala öppet om det såhär. Jag vet inte. Behöver i alla fall någon slags kanal att transportera ut detta, och visst har jag folk att prata med, men jag har alltid varit mycket för att skriva också. Detta skrivande är  också en stor källa till lättnad.

Hur som helst (kom till saken då, Hanna!), så är det mycket jobb i veckan, bland annat helgen, och därför passade det som hand i handske att få hit Julia och Johan i ett och ett halvt dygn. Det var superfint väder, vi har sett oss omkring, shoppat lite på Lager 157, fikat, grillat i Äspered (börjar bli ett obligatoriskt inslag när familjen hälsar på från Pite) och åkt wakeboard. Kors i taket, hör och häpna. Nej, det är väl ingen större nyhet kanske, men jag åkte för första gången i mitt liv och det gick bra och det var riktigt skojigt! Denna dag, koncentrerad av syster, svåger, värme och roligheters gav mig ett lyft i humöret och energi för resten av veckan. Jag är så glad att de kom. Att det dessutom bara var en dag gör att det känns som att de bara "svängde förbi" (vilket de praktiskt taget gjorde också). Helt underbart.

Fler fröjdefulla saker väntar. Födelsedag och bröllopsdag. Treåringen Hanna&Jonas är en mycket stolt och glad sådan. Tror inte det blir så mycket bättre. (Om man bortser från att jag saknar familj och vänner massvis och ej trivs på jobbet, vilket man får lov att göra ibland. Faktiskt.). Godnatt!

1 kommentar:

  1. Åh vad trevligt ni verkar ha haft det! Snart syns vi igen! Hur ska ni fira bröllopsdan? Grattis i förskott!

    SvaraRadera