fredag 8 juli 2011

En välförtjänt helg

Jobbade förra helgen, jobbar nästa. Men helgen efter det är jag ledig två i rad, varav den första innehåller en resa tillsammans med mannen till Böle, Pite, Roknäs med mera! Det blir nog alldeles, alldeles underbart. Det känner jag på mig. Denna helg är jag ledig också.

Ikväll skulle vi ta det lugnt och bara slappa. Men vi behövde något gott till slappandet också! Sugen som jag är på choklad har jag alltså bakat muffins från en choklad-receptbok. Nu väntar jag bara på att Jonas ska bli "klar" med tv-spelet. Han har hållit på med samma bana sen jag började baka, och förklarade att han måste fortsätta tills han klarar det, så att han besegrar spelet och inte spelet besegrar honom. Jag har lite svårt att greppa poängen.

Nu var visst Jonas "klar" (vad det nu innebär). Bäst att passa på tillfället att koka lite te innan han kommer in i någon annan aktivitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar