söndag 7 augusti 2011

Hanna den omotståndiga mot förkylningar

Sitter i soffan med balkongdörren öppen, hör en vrålande hyllningssång utifrån. Det kommer från Elfsborg som har match en eller två kilometer härifrån. Eller snarare den trogna Elfsborgsklacken. De flesta Boråsare är hängivna fans. Något som binder Borås samman, har jag märkt. Det är rätt trevligt att sitta och höra jublet såhär på lagom avstånd.

Idag är det söndag. Jobbade några timmar på morgonen och åkte sedan hem. Huvudet tryckte, halsen brände och jag orkade inte ha fokus på nånting. Förkylningen har varit i en vecka, och idag kom andra "skovet". Det är helt omöjligt att förutsäga när det ska ge med sig. Innan helgen var det bättre, trodde inte det skulle bli så mycket mer, men idag är det sämre igen. Ändå gick jag och lade mig halv tio igårkväll. Det finns en hel del saker som behöver göras här hemma också, vilket är frustrerande att inte orka med. Jag hoppas verkligen att mina förkylningar glesnar snart, annars känns det ju bara pest. Om de inte glesnar får de gärna vara lite mildare i alla fall, så man inte behöver ha sjukfrånvaro... varken på jobbet eller hemma. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar