onsdag 3 augusti 2011

Vardag för mig, scoutläger för vissa andra

Tillägg till inlägget drömmar: Det får gärna vara en lagom lättskött trädgård och huset ska ha lagom många arbetsprojekt, det vill säga så få som möjligt.

Hej!
Jag har jobbat ikväll. Det innebär i regel att jag är uppe i varv några timmar efter hemkomst vid ca 22:15. Så även ikväll. Men ikväll har det faktiskt varit lagom arbetsbelastning. En rusch några timmar innan rasten, men annars helt ok. Ändå ett snabbt tempo, så kvällen har gått fort. Dessutom har jag jobbat med en undersköterska med typ samma humor som mig, på gott och ont. Har skrattat en hel del, vilket sägs vara bra för hälsan.
Jag så glad för att det är bättre på jobbet överlag. Jag tror att folk börjar acceptera mig lite mer, för den jag är helt enkelt. Det gör dom klokt i...

Just nu sitter jag och äter en filtallrik med flingor. Det är su-su-suveränt! på grund av två orsaker: lätt att göra i ordning och alltid gott. Hur dålig aptit man än har för annat så är en tallrik fil eller mezeyoghurt alltid smaskens.
Saknar dock Mr Larsson. Han är på Patrullriks i Sällerhög! Jag har hälsat på några gånger, och de verkar ha det riktigt bra. Vädret har varit bra också. När jag har hälsar på där har jag haft förmånen att få umgås lite med mina gamla Bölescouter, vilket är rätt häftigt. Det har varit så sjukt kul, och imorn ska jag dit för att förhoppningsvis få träffa dem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar