fredag 30 september 2011

Det går inte att illustrera ilska med det här typsnittet

men jag är i vilket fall arg.


Arg på apoteket. Det tog hundra år innan jag fick hjälp med receptet, och jag hade frysta hamburgare i baksätet. Arg på solen som bestämmer sig för att lysa så att bilen kokar precis när jag behöver lite kyla till mina hamburgare. Arg på receptariern som ville utbilda mig i att man kan bli torr i munnen och att jag åtminstone borde skölja munnen med fluor morgon och kväll. Jag är sjuksköterska, din idiot, jag har bättre koll än vad du nånsin kommer att ha, jag har aldrig haft hål i tänderna och kommer aldrig att ha det, så håll bara din lilla mun stängd innan jag säger det här högt. Arg, för att jag bestämde mig för att köpa nån konstig (men väldigt vacker) variant av ljung att ha på balkongen. Jag har ingen aning om hur man sköter dom, så dom kommer förmodligen bara att dö. Arg så in i bänken för att en del människor behandlar mig som en liten vilsen flicka utan några som helt belägg för det. (Nog för att jag vet att jag beter mig som en ibland, men det är långt ifrån alltid!)

Det är jobbigt att ha mens.
Finns det någon som känner igen sig?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar