torsdag 1 september 2011

Härliga, härliga dagar

Var hälsade, alla fina människor.
Nu när jag är ledig så kan man tro att jag har mer tid över att skriva blogg. Och det är visst sant, men samtidigt är det svårt att inte känna pressen att söka söka, sööka. Jobb alltså. Jag söker, men jag vill vara lite ledig också! Tiden går ändå åt, på nåt förunderligt vis, åt diverse olika sysslor och göromål. Men det trevliga i alltihopa är ju att man inte behöver stressa eller bestämma exakt när och i vilken ordning allt ska göras.
Kort sagt: jag njuter i fulla drag av min (som jag hoppas är en) minisemester!

Igår ringde jag febrilt runt efter folk som är chefer över sjuksköterskor inom äldrevården. Att det ska vara så svårt att hitta rätt chefer! Nej, Borås stads hemsida, du har inte lyckats! Tacka vet jag Borås stads växel.

Tanken för denna dag ser ut som följer, om jag får vara så fräck att använda min blogg som att-göra-lista:

  • Få tag på en speciell enhetschef angående ett speciellt jobb.
  • Gå en längre promenad i solen (helt otroligt), värma upp inför en viss fjällsemester.
  • Inventera kläder och skor och dylikt som förhoppningsvis kan passa för fjällvandring.
  • Städa...? Näe, jag tror inte det. ;-) 
  • Sätta in blommor i krukor, helst innan dom dör fullständigt.
  • Kompletteringshandla på min hat-affär.
Om jag hinner allt det, så gör jag det bra! Tur att jag inte har några följa-maniskt-och-straffa-mig-själv-för-att-jag-inte-hann-eller-orkade-med-allt-listor. De är alldeles för långa och jobbiga! ;-) Oj, nu kom jag på en till grej:
  • Måla naglarna
Det får jag aldrig göra när jag jobbar. Nu får jag det!
Tack och hej, lycklig tjej! Åtminstone för tillfället!

4 kommentarer:

  1. Nej, viket gick ut! Jag fortsatte inte, omständigheterna kan diskuteras men lite mer privat i så fall. :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det går bra med jobbsökandet! Kom gärna och hälsa på i Jönköping :) KRAM!

    SvaraRadera
  3. Hej Annie! Tack, det hoppas jag med. Var på en intervju idag, vågar inte hoppas på för mycket, men... Hoppas du trivs bra, jag kommer gärna och hälsar på! Vore ytterst trevligt att göra Jönköping. :)

    SvaraRadera