onsdag 12 oktober 2011

Crazy day

Äh, inte så crazy... Sov lite för länge (har haft en tendens att ligga och ha hjärnan på högvarv de senaste kvällarna/nätterna), duschade, åt frukost o.s.v. Sedan träffade jag Emelie på stan och fikade. Mycket trevligt. Mestadels gick tiden åt att surra om våra drömmar och visioner (om det som jag ligger vaken och tänker på). Riktigt nice! Sedan fick jag ställa om hjärnan till intervju. Efter intervjun fick jag stressa hem och göra tipsrunda slash kluriga uppgifter. Är riktigt nöjd över det jag åstadkom på endast en timma. Det blev en tipsrunda på 7 frågor och 4 olika stationer med knep och knåp. Sedan hann jag slänga i mig två mackor innan det var dags att racea iväg med bilen till Skogslund, Äspered. Har haft en bra kväll på scouterna, både barn och ledare var nöjda.

Ja, så tack vare att jag inte steg upp så tidigt så har dagen varit lite crazy. Men jag är absolut inte utbränd på något sätt. Låångt ifrån, haha. Det som är charmen med att vara dagledig är att man har tid att satsa på sånt man tycker är kul, och träffa människor man vill träffa. Och även om någon dag är fullspäckad så är man lika glad för det. Oj, det är en skön känsla att göra saker, känna sig meningsfull. Som ni märker så är jag både glad och inspirerad för tillfället, vilket säkert försvinner så fort man börjar jobba. Jag njuter så länge det varar. Även om det är svårt, så vill jag tipsa er andra arbetssökande där ute: Om det inte är kritiskt med det ekonomiska, försök att njuta av att vara ledig. Det är ingen som vinner på att man hackar på sig själv när man inte kan göra mer än vad man har gjort. Har man slitit för att få jobb, så ger det sig till slut. Förr eller senare. Känns det hopplöst, så kan man alltid trösta sig med en skön sång.


Vi lägger våra liv i Dina trygga händer.
Din trofasthet kan vi lita på.
Du leder våra steg, Din omsorg är beständig.
Din kärlek kommer alltid bestå.

Även om vi inte ser vägen, 

kan vi tro och hoppas på Dig

Allt som Du har sagt,
allt som Du lovat
kommer att ske,
förr eller senare.
Allt som är bestämt,
det som står skrivet
kommer att ske,
förr eller senare.
Allt som Du har sagt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar