söndag 9 oktober 2011

Dagarna som går

Hello ervybady! Veckorna går fort förbi tycker jag, trots att jag är ganska så ledig. Det räcker till att vara scoutledare och repa på måndagar. Sen är det alltid saker på helgen, och även övriga vardagar av någon anledning. Jag tycker det är skitkul just nu. Från någonstans har jag fått massor av inspiration, kanske är det på grund av min "ledighet" som jag har en sån lust att göra saker, jag vet inte. Vad vet jag. Jag vet dock att jag har bett om att hitta min plats här, och nu, som av ett trollslag, har jag det väldigt bra. Om man bortser från den lilla detaljen att jag inte har nåt jobb... Det gäller att hålla modet uppe och göra andra saker. Roa sig själv, få utlopp för sin energi och kreativitet. Nog om detta.

Piteälvens utlopp
Piteälven.
Fick en invite på facebook om ett dop. Lilla Elma, Linnea och Magnus dotter ska döpas. Vi har inte ens träffat henne! Fick ett litet sting i hjärtat när jag tänkte på hur tråkigt det är att inte vara uppe och dela vår familj och våra vänners vardag. Suck. Det är liksom inget att göra åt det och en direkt dålig idé att tänka på det. Precis som vi saknade familjen här nere när vi bodde uppe... så saknar vi er alla fina pitebor. Hemma-bor.

2 kommentarer:

  1. Vi saknar er också!

    SvaraRadera
  2. Fina fina fina Hanna... Fortsätt njuta!

    Och tack för påminnelsen att bara för att man är i samma land kan man sakna varandra - här är det lätt att tänka att bara man är i Sverige är alla kära också nära.

    Stor kram!

    SvaraRadera