måndag 7 november 2011

Hemresa

Det många kanske inte visste är att jag har tillbringat min helg hemma i Pite, med familj och vänner. Japp, jag kan fortfarande vara spontan. Hade glädjen att hinna med att delta på Elmas dop. Här kommer ett smakprov av de upplevelser som jag hann med.

Fina familjen Norberg! Mina fina vänner.


Snackis mellan Jonas och Lars-Åke.

Nelia och en annan tjej i lekrummet. Nelia gillade mest att sitta på madrassen och mysa.
Åsa och Elma. Åsas leende får kompensera för Elmas missnöje under tiden för kortknäppningen.
Lyxbål med lingon, blåbär och hjortron.
Absolut överens! Eller kanske mer som hund och katt?
Jag och Sofia vann.

Nelia på morgonen. Jag fick sova över hemma hos henne.

Nelia i farten. En speedad och övertrött men glad tös.
Det här är min älskade farmor Iris. Hon är 84 år och sitter här och surfar.

En underbar efterrätt. Det var grädde, creme cheese och lemon curd, tror jag... mamma, rätta mig om jag har fel. Och björnbär till.
Nelias mamma är den enda som funkar i vissa lägen
....och här sjöng hon bedårande vackert.
Förra veckan saknade jag verkligen familjen i Pite. Det passade verkligen helt perfekt att få vara där i helgen, mina batterier är fullproppade med energi. Ni vet sån energi som man bara kan få genom att spendera lite kvalitetstid med sin familj och sina vänner. Passar på att utbringa ett stort tack till alla som förgyllde helgen med sin gloriösa närvaro!

Avslutar ett högtidligt inlägg med: god kväll.

2 kommentarer:

  1. I efterrätten var det grädde, florsocker, mascarponeost och lemon curd. Sedan skulle den stå i frysen någon timme så den blev lite glassaktig. Mmm...Björnbär och en liten kaka till passade bra.

    SvaraRadera
  2. Okej, inte många siffror rätt där! :) Ja, gott var det!

    SvaraRadera