fredag 2 december 2011

Juligt

Nu är det helg. Det kommer bli den billigaste helgen i mannaminne - middagsbjudning både lördag och söndag. Vi kände att vi måste göra nåt åt saken, så vi har planerat in ett restaurangbesök ikväll ;).
Jajamänsan, känns helt okej att inte laga middag på tre dagar. Kan inte säga att vi har gjort mycket mat i veckan heller. Det har blivit mackor på kvällarna eftersom vi har ätit så rejält på dagen. Det hade jag aldrig trott om mig själv innan jag flyttade hit. I Pite är det som att svära i kyrkan att hoppa över middagen (alltså det boråsare kallar kvällsmat). Måste erkänna att det faktiskt räcker med mackor ibland efter jobbet. Det är en vanesak. Ja, så det har resulterat i att den enda maten jag har lagat i veckan är fiskpinnar och spenatsås. Jonas har inte lagat en endaste liten maträtt. Egentligen vill jag såklart, men ni ska veta hur det är att komma hem och ha haft full rulle hela dagen på jobbet. Det vet ni ju säkert redan. Så ni förstår att det blir mackor ibland.



Det juliga i det här inlägget är att jag i smyg planerar att baka pepparkakor imorrn. Säg inget till Jonas. Jag har bestämt det över huvudet på honom. Moahhaha. Fast jag misstänker att han jobbar imorn på dagen... Så eventuellt får jag baka själv och inviga julen med obligatorisk musik av Frank Sinatra. Kommer det ingen julkänsla av godis, lussebullar, adventspynt, julsånger, julkonserter, kallt väder, julpyssel, adventskalender, julbord, julklappar, julblommor, julstjärnor, tomtar, lucia... så kommer den till slut ändå av att lyssna på denna underbara man. Bing Crosby och Nat King Cole är inte så tokiga, de heller.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar