måndag 2 januari 2012

En resumé av nyårshelgen

Känner mig så enormt tacksam över denna lediga dag. Inte för att jobbet är tråkigt, för att jag är trött!

Jobbade nyårshelgen, plus att vi firade nyår ordentligt. Nyårsfirande var ett mycket trevligt i goda vänners lag.
Anna och Gunnar var kvällens värdar. De har ett mysigt hus utanför Vårgårda, i Hökared. Vi var hjälmaredskamrater och tre "utomstående". En klassisk nyårskväll, med trerätters, och röj på dansgolvet tro det eller ej (vi biblare kan vi också!) Det var skoj så det förslog. Jag gillar när alla är lika kassa på att dansa, då vågar man skita i sitt gäddhäng och istället get your hands up in the air! No offense folks! Bilderna nedanför är inte heller världens uppstyrdaste, vilket speglar kvällen lite med tanke på att det mesta skedde spontant.

Hur som helst var det bra att få komma iväg och bara ha kul, fick jobbet ur tankarna. Det var min första ensamma helg (som ansvarig sjuksköterska i hela Borås stad). Hade riktigt mycket att göra, det var annat än på annandagen. Tror jag gjorde 7 hembesök på nyårsafton. Ingen tid till reflektion där inte. Även om det gick bra var jag tvungen att mala igenom allt gång på gång i huvudet efteråt. Då var en nyårsfest precis vad som behövdes för att släppa allt ett tag.

Idag: Vaknade 11:30. Masade mig upp, åkte till city ica och handlade mat med mera, bland annat färskt bröd till frukosten som jag åt när jag kom hem. Frukosten har jag nu intagit med andakt och under surfande i soffan. Snart är det dags att borsta tänderna. Ingen stress, en sak i taget. Idag är en hjärnströmsparlägedag. Helt enkelt en av Herren instiftad vilodag. Förutom att det är måndag istället för söndag.

Fick ett tips av en kompis. Här är en av Brooke Fraser´s låtar. Skön musik!
Brooke Fraser – Something In The Water

Nyårsbilder

Isak, jag tror att han försöker följa Annas friskisochsvettispass.
Här får han ont i ryggen, stackarn.

Skönheter

Godheters.

Johan tolkar fritt Annas pappersinstruktion till friskisochsvettisrörelser.
Här spelas det worms till herrarnas förtjusning.


Isak och Anna och Gunnars vackra gran. De hade tagit toppen på en rotvält. Det var riktigt snyggt om du frågar mig!

Inte smickrande men näshåren måste också få vara med.

Erik leker med raketer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar