onsdag 11 januari 2012

I sanning sant!

I'm forgiven
Now I have a reason for leaving
Jesus keeps giving ang giving,
giving till my heart overflows.

Lika sant på 70-talet som nu. (Läs: på Imperials storhetstid).
Utan Jesus skulle vi inte kunna andas och leva. Ingen av oss. Oavsett hur oberoende vi inbillar oss att vi är. Slumpen? Du och jag? Hela världens ursprung... från ingenting? Alltså ingenting som blev... allt det här
Jag vet inte vad du tror på, men det är något som jag har riktigt svårt att överhuvudtaget överväga.

Jag vet vad jag tror på, och det är en Gud som är närmare än vinden. En som har visat att han inte är långt borta från någon av oss, som vill hjälpa oss in på rätt köl och som har all makt att göra det om vi lägger våra liv i hans händer. 

Nej, jag tror inte att vi skulle äga någonting överhuvudtaget om inte Gud hade lagt det framför oss.
Tur att Han är så fantastiskt god då! Och att allt som han skapade mig till, det är en målning av honom själv. En avbild. Vilket betyder att jag aldrig, aldrig behöver vara rädd för att komma till honom. 

I'm forgiven
Now I have a reason for leaving
Jesus keeps giving ang giving,
giving till my heart overflows.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar