torsdag 19 januari 2012

Jag har en sak på hjärtat, Gud. Jag älskar dig!

Ibland gnäller jag på att det är så dåligt väder. Och ibland längtar jag till våren. Och ibland längtar jag efter något kul som ska hända. Och ibland tills jag själv mår bättre, psykiskt eller fysiskt. Ibland gnäller jag om det på bloggen.
Men ibland. Ibland, så längtar jag efter något annat.

God of the worn and tattered,
all of your people matter.
Give us more than words to speak
'cause we are the hearts and arms that reach.
-
On the hill of the rich in the city of the poor
where the wealth is in the hands of them who needs you more
Set us free to love the mystery
Til our eyes are clear enough to see you.
-
Were you lead us, we will follow.
Open our hearts and reach inside.

(fritt från Small Rebellions/We will follow av Jars of Clay)

Dit du leder oss, följer vi med.
Öppna våra hjärtan och nå in till oss.

Det är min längtan och min bön. Ensamma är vi dömda att misslyckas - tillsammans är vi hela. Jag som kristen behöver en församling, mina med-lemmar i Kristus.
Jag önskar att Gud ska visa för mig vad han har för tankar och för planer. Jag ser glimtar av dom, och jag har lärt mig att lita på honom - för inte en enda gång har han svikit, han har verkligen hållit sina löften.
Nu vill jag vända mig mot honom och se i rätt riktning. Det vill säga rakt in i Hans ögon och förvandlas. Jag längtar, och en församling där vi får be Jesus om hjälp kan min och andras längtan få lyftas och följas. Att Guds vilja ska ske.

Inte ett enda litet steg har han vikit från min väg. Nej, han har burit mig. Steg för steg för steg. Jag har facit i hand och jag är ett vittne till hans underbara kärlek och nåd.
Jag är så tacksam att jag får tro på honom, för det är allt som behövs. Jag är en liten människa som är skapad av Gud, och han älskar mig och leder mig.
Mysterium? Ja. Lycka? Ja!


Det är han med törnekronan och blodet jag älskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar