söndag 8 januari 2012

Om hjärtat

Hej gott folk.
Dessa veckor är lite underliga. Jag var ledig i fredags, jobbade igår och är ledig idag igen. Så på nåt sätt har jag ändå en söndagskänsla, eftersom jag var ledig i fredags också. Nästa vecka är jag ledig torsdag och söndag, jobbar övriga dagar. Sedan rullar det på som vanligt igen, nu stabiliserar det sig eftersom vi har fått in fler sjuksköterskor. Sen dröjer det ett tag tills jag jobbar helg igen, åtta veckor om schemat rullar på som det ska.

Nu är det bara en månad tills vi åker upp till kära mor och far, systrar och min bror, farmor, vänner och släkt. Och snön. Å, vad jag längtar just nu. Har för en stund sen haft hangout (som skype) med min 1-åriga Nelia, systerdotter och min syster Lina. Det är sjukt vad det händer grejer. Hon kan nu säga mamma och farmor (vammo). Hon säger hej och pappa, och hejdå. Vinkandet och nickandet fortsätter i vanlig ordning. Det är så trist att inte få följa utvecklingen på lite närmare håll.

Sucka tungt mitt hjärta, men brist inte brukar mamma säga. Nog känns hjärtat lite skevt ändå när man inte får vara nära alla sina kära. Det är ett ständigt dilemma att ha halva hjärtat i Piteå och halva i Borås. Å, vad jag önskar att jag kunde bo och leva i allas närhet. Allt som oftast är jag fylld av glädje och inspiration för min tillvaro här. Men det kommer dagar och stunder då hjärtat tycks eka av tomhet, eller åtminstone saknad.


Just precis nu är en sådan stund. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar