tisdag 24 januari 2012

Vi ska ha en konsert

Ikväll ska vi öva inför konserten. Vi är fyra tjejer som sjunger och har även ett litet band bestående av piano (mig), trummor, gitarr, bas och synt (vissa låtar). Den 4:e februari ska vi spela i Målsryds missionskyrka kl 19:00. Jag har blandade känslor inför den här konserten! Det ska bli roligt att visa upp nåt som man har övat mycket inför. Samtidigt så känns det så konstigt på nåt sätt att bara sätta ihop en konsert och visa upp sig... Varför liksom? Jag är inte van vid det. Varför skulle folk vilja lyssna på just mig? Jag är så insnurrad på allt spelande i kyrkor, på gudstjänsttillfällen och andra kyrkliga sammankomster. Känns som att det har en mening då. Vilken mening har egentligen det här? Att vi ska känna oss duktiga? Nä. I så fall att andra ska få lyssna på bra musik. Men det känns väl lite käckt att påstå sig göra en konsert för att andra ska få njuta av vacker musik. Nej, det kan de ju lika gärna göra på Spotify eller gå på en konsert med deras favoritartist.

Det har varit och är jätteroligt att öva och planera. Men jag måste vänja mig vid tanken att presentera mig själv på det sätt som vi kommer att göra.

Utan att ljuga kan jag också säga att jag faktiskt är nervös. Jag, erfarna Hanna som alltid är så lugn. Haha.
Det går nog bra det här...

Hjärtligt välkommen till Målsryds Missionskyrka lördag den 4:e februari. Kl nitton.

2 kommentarer:

  1. NU ÄR DET INTE LÅNGT KVAR TILL KONSERTEN! Jag tror jag längtar ihjäl mig!

    SvaraRadera
  2. Om jag bodde därnere skulle jag garanterat komma på konserten! Därför att jag vet att min dotter är fantastiskt bra på att sjunga och spela och kan förmedla musik som går direkt till och känns i hjärtat.
    Önskar dig och hela gruppen LYCKA TILL med konserten!
    (går den spela in månntro?)
    Kram

    SvaraRadera