tisdag 14 februari 2012

Deprimerande blogg, nej tack!

Usch, det är ju inte roligt att läsa om hur jag längtar efter Pitefolk och är less på saker med mera.
På nåt sätt är det bara då man orkar skriva, för att man vill visa alla hur synd det är om mig.

Men det stämmer ju inte!! Jag har det väldigt bra och ikväll har vi gjort torsk med äpple och pesto. Till exempel. Vi har gått en promenad också och upptäckt att det är mysiga kvarter vi har runtomkring oss.
Även om jag är trött idag så ska jag inte klaga. NEJ NEJ. Jag har så mycket att se fram emot och vara tacksam över. Till exempel:

* Jag är älskad, sedd, värdefull.
* Jag har familj och vänner som bryr sig om och tycker om mig.
* Vi bor i en jättefin lägenhet.
* Vi kommer att bo i hus på landet någon gång i framtiden.
* Vi ska till södra Italien i juni och har blivit bjudna av mina svärföräldrar.
* Jag har underbart goa arbetskamrater och ett roligt jobb.
* Min man är världens bästa, för idag kom jag på att det elakaste han gör är att reta mig. Och på grund av många fler anledningar också, förstås!

Jag ville bara skriva det så att jag får behålla några läsare. Även om jag skriver för mig egen skull mest så mår jag ju faktiskt bättre också av att vara tacksam och glad.


Första träffen på glad gubbe.
Talande bild.
Det gör ju inget att vi har problem (ex. med tandhälsan).
Det finns ALLTID anledningar att glädjas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar