lördag 25 februari 2012

Vardagsprat

Hej!
I det här inlägget ska jag inte klaga på melodifestivalen, jag lovar!

Egentligen är jag emot att blogga när man inte har nåt vettigt att skriva.
Men ibland så kanske det helt enkelt är roligt för dom som är långt borta att ta del av min/vår vardag.
Så jag berättar väl lite vad som händer.

Vi har jobbat hela veckan båda två. Eller, alla utom en dag för Jonas eftersom han var förkyld och hemma från jobbet ungefär en dag. Han mår bättre nu, och är på jobbet idag också. De stänger två, och efter det ska vi förhoppningsvis hitta på nåt. Det är fint väder.

På mitt jobb är det hektiskt för tillfället, för på måndag ska hela kontoret flytta ner till stan. Och samtidigt har alla patienter bestämt sig för att bli sjuka. Det är lunginflammationer och eksem på hela kroppen och det är psykisk instabilitet. Då blir det förstås mycket mer att göra för oss, även om det först och främst är väldigt tråkigt för dom som inte mår bra. Så jag har jobbat över varje dag, och igår efter jobbet var jag som jag brukar säga; som en död sill. Jag kunde inte ta några som helst beslut. Om jag skulle gå upp från stolen eller sitta kvar blev jobbigt att tänka sig fram till, haha.

Annie hälsade på igår kväll, vi åt thaimat och pratade. Och höll på att somna innan hon tog sig hem kl 23. Sen stupade jag i säng. Mådde illa för att jag var så trött.
Idag tvättar jag, Jonas jobbar. Är i rensartagen. Är så less på våran lilla gå-in-garderob som är full med skit. Har dragit ut en massa innehåll som nu ligger i högar om slänga, kupan, vinden, Jonas sortera-hög. Längre än så har jag inte kommit, nu tar jag en paus och väntar på att tvätten ska bli klar så jag kan hänga upp den. Grejerna är ju inte borta än, de ligger bara utanför garderoben istället för i den. Men nu tvingas vi fixa undan dom i alla fall.

Ja, och imorgon är det scoutinvigning kl 10:00 i Äspered. Ska vara där kl 9, SENAST. Inga sovmorgnar här inte!

Trevlig fortsättning på helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar