lördag 24 mars 2012

Early spring

Tvättar idag. Tack vare att jag var tvungen att stiga upp så tidigt så har jag hunnit med att springa också. Nu är all vår tvätt upphängd (5 maskiner), solen skiner, det är varmt och härligt ute. Tacka vädret för att jag bloggar... det gör mig alldeles lyrisk och då får jag blogglust också!

Nu måste jag äta nånting, säger magen. Men först ska jag visa lite bilder från denna ljuvliga vårdag hittills.
Saknar er alla som jag är långt borta ifrån.

Vaknade upp med det sedvanliga diset, som när jag kom upp från tvättstugan hade spruckit upp till det här.
Alltid redo för en springning? Nehej du, men i alla fall idag..
Nya lampan och ny högtalare där bak. Den dinglande sladden ska vi fixa när vi orkar.
Jonas är nöjdast i världen efter sitt spontaninköpta hemmabiosystem från Audiovideos konkursutförsäljning (MediaMarkt öppnade förra året).
Ser något ansträngd ut... solen i ögonen.
Den första mördarbacken på springarturerna. På vägen mot Kype.
Snödropparna slokar lite. 

Har på mig Norrbottensringen mitt bland vad-det-nu-är (blåsippor?).
Rhododendronbladen vissnar aldrig. Det har kommit knoppar också.
Häcken har redan små miniblad.
Mycket kan man klaga på men tidig vår i Borås är inte fy skam!

2 kommentarer: