fredag 16 mars 2012

Tack för den här dagen

Jag är så lycklig idag!
Vet inte om det beror på att alla hormoner och substanser i kroppen råkar ha den ultimata blandningen, eller om det beror på att jag åt nygräddade scones med min man (som sällskap, inte pålägg...) till frukost, eller att jag lyckades orka springa hela vägen idag också. Eller att jag är ledig idag, imorgon och söndag.
För det kunde lika gärna ha varit tvärtom. Precis som du kanske har en skit-dag idag kunde jag ha haft en jobbig, motig, arg, less eller nedåt dag idag. Men nu råkar den vara glad och lycklig, och jag ville bara dela det med er. För oavsett om vi har en bra eller dålig dag, så får vi dela den med varandra. Åtminstone borde det fungera så.

Molnen har skingrats lite och solen tränger igenom diset. Det är inte klart, men ändå ljust.  
Nu ska jag duscha (sitter och svettar ner soffan) och sedan ska jag musicera en stund och tacka Gud för allt jag har och för gåvan att få vakna upp och leva den här dagen. Jag tror att Han ligger bakom ALLT gott i mitt liv. Han är min skapare och Far. Apropå ingenting - och allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar