torsdag 22 mars 2012

Vädret imponerar

I morse låg dimman tät och det var lite snålblåst. Annat har det hunnit bli nu. Det är över 10 plusgrader och blå himmel. Jag var tvungen att ta av mig jackan och ha t-shirt bara på vägen hem från jobbet. Nåja, inte bara t-shirt, ni fattar vad jag menar. Nu har jag sprungit i kortärmat. Helt underbart. Det är så mycket lukter som kommer fram ur jorden. Har sett en backe med blåsippor, snödroppar kryllar det av och krokusar ploppar upp lite överallt. Ändå är det en och en halv vecka kvar till april. Tror att våren är tidig i år, fast jag vet inte så noga hur det brukar vara här nere förstås.

Saknar vårvintern lite men dagar som dessa är jag väldigt nöjd med att vara här. Snart är det tid för vitsippor, det blir säkert vid påsk. Då lovar jag att jag ska vara mycket i Äspered och njuta av naturen. Så det så. Tänk när man bor i ett hus på landet - då behöver man aldrig transportera sig för att få vara i paradiset.

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med vår! Vilka fina blåsippor du hittat, här ute är det bara blad än så länge men fortsätter värmen kommer det nog blåsippor till helgen även här!

    SvaraRadera
  2. Ja, sannerligen! Tyvärr är det en lånad bild från google på blåsippan. :S Hade gärna varit så duktig på att ta kort, men den här gången får någon annan ta berömmet :) De ploppar säkert upp snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ta åt dej äran att jag trodde det var du som tagit det iallafall!

      Radera