onsdag 18 april 2012

Läget

Sitter här med min soppskål (Kelda). Vi äter annat än soppa ibland också, om någon undrar med tanke på föregående inlägg. Ska snart till scouterna, därför hinner man inte laga mat och då är soppa+macka bra. Fick Kelda-inspiration i helgen då vi blev bjuda på en tomatsoppa och en svampsoppa hos Anna och Gunnar. Ena förträffliga soppor.

Ja, ni.... bloggen är det tyst om, jag vet. Det är inte för att jag är deprimerad.

Tvärtom är jag fantastiskt glad.
Även om jag just idag är fantastiskt trött.

Livet flyter på så bra just nu. Jag har en underbar make, jag har fått uppleva naturen i form av Hornborgarsjön i helgen, fått gå med i en församling (Äspered) och har ett bra jobb. Framför allt är jag omgiven av kärlek, omsorg och gemenskap. De tre viktigaste sakerna i livet om du frågar mig. Därför är jag fantastiskt glad och lycklig. Plus av hundra andra anledningar som jag glömmer bort dagligen, men som min Gud ständigt ger mig för att Han älskar mig.

Dessutom lyssnar jag lite förstrött på detta: Kristofer Åström – The Long Run
Otroligt avkopplande musik om du frågar mig.

3 kommentarer:

  1. Kul att vi bloggar exakt samtidigt i dag :) Kul att se att du har det gott! Keldas tomatsoppa som ni äter, är det den som är färdig och har lite grillade grönsaker i? Vi älskar den!

    SvaraRadera
  2. Hej! Roligt att höra att det är bra! Och att ni har joinat i Äspered! Kramar

    SvaraRadera
  3. Hm, nej den tomatsoppa vi fick var helt slät. Eran lät ju mkt god, får ta och testa den! Haha, vi skulle kunna göra reklam för Kelda du och jag! Det gör vi iofs redan... :)

    SvaraRadera