onsdag 11 juli 2012

Jag tog mig en vardagspaus

En sån kände jag att jag behövde idag.
Så that's the reason varför jag tog skåpbilen hemåt för att äta lunch hemma. Nånting riktigt snällt ville jag äta. Det vände sig i magen på mig med tanke på en stan-lunch (till). Så nu har jag ätit hälsofil och polarbröd med ost och leverpastej, te och proviva. Snällare lunch får man leta efter. Och godare!!
Ikväll blir det matlagning om det så är det sista jag gör. Portioner är väldigt efterlängtade nu.

Och så detta. Att få, om så bara för 10 minuter, sjunka ner i soffan på det ställe jag nu försöker jämna ut den nedsuttna gropen, höra alla ljuden och känna alla lukterna av hemma. Andas ut lite innan jag ger mig in på dagens spurt, och samla kraft inför ett hembesök som just nu tar emot väldigt mycket.

Nu är det alldeles, alldeles strax tid att race-a tillbaka till jobbet med XAM von skåpbil.
Den här stunden var alldeles, alldeles delikat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar