lördag 25 augusti 2012

Analys av bloggandet

Ja, mina vänner. Som ni märkt så är jag något av en periodare. Inte i betydelsen att jag ibland missbrukar något. Jag applicerar det på nivåerna av pepp, inspiration, hets, depp, glädje, likgiltighet osv. Man kan tro att det rör sig om känslor... och det är precis vad det gör också. Jag erkänner härmed att mitt bloggande helt styrs av känslor. Jag är en periodare vad gäller bloggandet.

Men så måste det få vara för mig. Jag tror att olika människor har olika behov av att uttrycka sina känslor, och olika sätt att göra det också. Som jag nämnde i ett tidigare inlägg, så har skrivandet alltid varit ett sätt för mig.
Tro mig; jag har ofta funderat på bristen på censurering och privatliv på bloggen. Att om jag vill skriva nåt, så måste det vara nånting som jag kan låta hela världen läsa, om dom så vill det. Jag har väldigt klart för mig att inte avslöja massor av privata grejer här.
Och samtidigt så gör jag ju det i varje mening. Jag avslöjar massor av mig själv för varje inlägg jag skriver, trots att jag inte har gett någon information om mitt privatliv. Så det är inte helt lätt. Ibland måste jag stanna upp mitt i skrivandet, bita mig i tungan och inse att detta är VÄLDIGT personligt. Då blir jag direkt så hämmad att inspirationen försvinner. Kanske är det för att jag har ett stort behov av att vara personlig. Om inte jag får vara det, så är det ingen idé jag gör nånting. Som sjuksköterska skulle jag inte överleva en dag, om jag inte fick visa något av min personlighet, mina värderingar, vem jag är.

Så kanske är bloggen ett sätt att definiera vem jag är.
Att den som vill får ta del av det är faktiskt något som jag har valt själv. Därför det är OK. Om jag kan vara till uppmuntran eller det minsta stöd för någon så är det absolut värt det!

Sådär; nu har jag lyckats rättfärdiga att vara så uber-personlig som jag är i mina blogginlägg. Känns bra.

1 kommentar:

  1. Bra att du får ut något av bloggandet ju! Jag läser såklart gärna både om det är personligt eller inte.

    SvaraRadera