onsdag 22 augusti 2012

Sele låter lite bättre

men det har samma funktion som kopplet.
Hörde nåt rykte idag om att det börjar vara inne att använda sele... är det bara jag som har missat det? Är det något som är allmänt accepterat, till och med inne?

Låt mig bara tydliggöra; att använda sele för att ha kontroll över ett barn i en extremt svår-kontrollerad situation, vore såklart bättre än att tappa bort sitt barn. Så även jag tror att det kan finnas situationer där det borde vara OK. Samtidigt tänker jag i mitt stilla sinne; varför tar man med sina barn till platser där barn egentligen inte borde vistas?

Min syn igår kanske inte alls är något ovanligt. Dock så tar jag fortfarande avstånd från att koppla en sele till sitt barn så fort man går utanför dörren (vilket var vad som utspelade sig för mig igår).
Nåja, slutpladdrat om ett ämne som kanske egentligen inte är så fruktansvärt intressant. Jag antar att hormonerna gör sitt till :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar