fredag 28 september 2012

Ett ökat kalciumbehov?

Mina matvanor är lite konstiga för tillfället. Istället för att vara sugen på nyttig, allsidig mat trånar jag efter godis och fika. Godis - något som jag inte har varit sugen på sedan 2005, eller nåt sånt. Jag har ätit godis men sällan köpt för att jag är sugen. Nu är det andra bullar.

Fisk - något som är essentiellt viktigt.
Fisk - magen vänder sig bara jag skriver ordet.

När jag gick hem från jobbet för en stund sedan var det som att jag inte kunde komma hem fort nog. Väl hemma har jag druckit 3 stora glas mjölk. Det sa bara svisch, och nu sitter jag här med all mjölken i magen. Nöjd och belåten. Mjölk-tillgången i kylen minskade drastiskt, men det är ett senare problem.

Det finns ju naturliga förklaringar till mina lite mer ovanliga dragningar. Har man en bulle i ugnen så förändras väl helt enkelt matsuget! Fast det där med fisken förstår jag inte, det borde vara tvärtom, eller hur? Att man borde vara sugen på det för att man behöver det?
Hmm... kanske behöver jag inte fisk så mycket trots allt!? (o ljuvliga tanke) Det är väl helt enkelt så att bebisen inte heller är så förtjust i fisk. Bra gener - bra smak.

Vi kommer förhoppningsvis att få en frisk och stark och glad bebis i februari nästa år. Vi har varit på ultraljud i veckan. Innan dess trodde jag inte att det var något därinne i den för stora magen. Nu är jag bombsäker på att det är en liten krabat som tumlar runt därinne. Vi tittade och tittade när barnmorskan "filmade" våran bebis, jag ville inte att det skulle ta slut. Det känns som att det bara var en dröm, ändå vet jag vad jag såg.

Jag tänkte ha en trevlig helg nu, med lite sjungande (målsryd på söndag), kompislunchande, second-hand-shoppande och vilande. Hoppas att ni också får en.


5 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt! Grattis! :D

    SvaraRadera
  2. Tack! Om du inte vill vara anonym vore det roligt att veta vem som grattar!

    SvaraRadera
  3. Anna-Lena & kristina30 september 2012 17:47

    De fina fastrarna gratulerar!

    Kram Anna-Lena och Kristina

    SvaraRadera
  4. Kul med avslöjandet på bloggen! Jag ser fram emot att följa med i svängarna här. Hoppas du uppdaterar ofta om gravidlivet ;) Visst känns det overkligt med ultraljudet? Jag tyckte det i alla fall. Väldigt fränt. Ta hand om er, kram!

    SvaraRadera