fredag 19 oktober 2012

En ledig dag


mitt i veckan. Det är inte fy skam! Eftersom jag jobbar i helgen, så har jag haft en ledig dag idag.
Mycket väl har den utfallit sig. Har känt bebissparkar, pratat med Gud, skrivit ut namnförslag, och motionssimmat.
Jag valde Stadsparksbadet, tänkte att "där är väl ingen kl 15 en fredag". Det var nån.
Ungefär hundra fjortisar, femhundra killar i gäng som skrek trots att det för ljudnivån inte alls var nödvändigt, samt ett tusen galna barn. Men det värsta av allt var nog mammorna. En mamma hade inte koll på sin ungefär 1,5-åring som plaskade ut i vågorna. Som tur är var storasyster där och höll i honom. En gissningsvis barnflicka satt och glodde in i sin mobiltelefon medan 5-åringen som hon passade simmade omkring på den vuxna, djupa motionsdelen. Jag ville ruska om dom och be dom vakna till liv. Men jag satt bara och åt min kexchoklad istället och försökte hålla koll på deras barn. Förutom detta var besöket en ljuv upplevelse för kropp och själ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar