söndag 14 oktober 2012

Lugnet efter stormen

Nu har jag haft mina systrar, en av systerdöttrarna och mamma på besök. De har varit här i våran lägenhet som plötsligt blev mycket mindre i 3 dagar. Jag tycker att vi har haft det väldigt bra, även om syskon alltid kommer att vara syskon... Det har varit god mat, härliga promenader och shopping och gemenskap. En tjejhelg helt enkelt. Såna borde det bli fler av, tycker jag.

Åh, varför ska det vara 130 mil mellan Piteå och Borås? Ungefär 7 kilometer vore lagom tycker jag. Har blivit mer blödig sen jag blev gravid. Nu när de har åkt har en konstig saknad i hjärtat infunnit sig, tillsammans med lugnet och tystanden. Och det är faktiskt inte konstigt heller, med tanke på att kusinkompisarna med flera bor alldeles, alldeles för långt bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar