fredag 19 oktober 2012

Textilier

Lade fram de bebiskläder som vi har hunnit få/införskaffa. Jag köpte kanske 5 bodys för 10kr styck på second hand för några veckor sedan. I helgen fick vi ett helt lass med bebiskläder, mammakläder, påslakan, amningsbehå, bh-inlägg m.m. av Julia. Ett rejält lass! Såg alltså när babykläderna låg på bordet att bordet inte räckte till. Räknade till totalt 6 mössor, 18 bodys och 6 par sockar. Plus en plyschdress, en kofta och 3 byxor. I denna skara finns kanske 4 st potentiella pyjamasar.
Vi har även fått påslakan-set av fina Julia, två st. Eftersom vi har fått ett från käraste Christina och Bertil sen tidigare så har vi nu 3 uppsättningar, vilket jag tror blir helt tillräckligt. Vi har två st bebisfiltar och två stycken som är under produktion av omtänksamma släktingar. Oj, jag trodde att inte vi skulle få nånting, och här sitter vi helt textilt förberedda redan i vecka 22! Julia och Lina; jag vet att det inte är bara våra. Det fina med syskon är att kläder (både till oss och till barn) kan vandra runt. Nåja, så länge de är så små att de inte förstår vad de har på sig i alla fall.

Summan av kardemumman: ge oss helst inte fler bodys/kläder/textilgåvor. Om ni vid bebisens ankomst vill ge oss något, fråga gärna vad vi behöver eller så lägger jag ut ett blogginlägg med förslag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar