torsdag 22 november 2012

Lösa gravidtankar

Jag har börjat lyssna på julsånger. Dean Martin och Carola snurrar heta på Spotify! Lite tidigt, kanske, men det är ju nu innan julen börjar som man har som mest julmyskänslor. Annars brukar jag inte tycka att julen är nåt sådär extraordinärt. Det där myset brukar inte infinna sig, liksom. Så därför smider jag nu, när järnet är varmt så att säga... Jonas blev förvånad när han hörde musiken här om dagen, men han stängde inte av. Ett gott tecken...?

Har idag fått några "ååh" vid synen på min tröja. Det är en plommonlila vanlig tröja men med en bebis som sticker upp huvudet ovanför byxkanten (på magen). Det känns roligt att visualisera lite. Det är ju faktiskt en sån, som på tröjan, som jag har inne i magen. Ändå är det så svårt att föreställa sig.

Vissa tycker att jag har en fin mage nu. Tyvärr kommer de nog inte tycka samma om ett par månader, när bristningarna kommer... nej, alla får ju inte bristningar. Har googlat lite på det idag. Det verkar som att det är hormonellt och inte har att göra med hur många dyra krämer man smörjer in magen med. Det känns som en tröst tycker jag. Men nog kommer jag köpa nån billigare olja-variant ändå... det känns lite bättre att göra NÅNTING för att förebygga ändå.

Har för övrigt känt av lite värk i ljumskarna/bäckenet igår och idag. Och det gör ont i magen när jag knyter skorna. Yes, nu kan jag också tycka lite synd om mig själv... eller hur var det nu?
Har faktiskt känt mig lite extra gravid på mina promenader till och från jobbet. När jag har mött folk har jag vaggat och putat lite extra med magen. För att de ska tycka att jag är en tapper, gravid kvinna. Japp, det är den bistra verkligheten... men LITE speciell måste man väl få känna sig? Det är ju faktiskt ett mirakel som sker i kroppen.

Oj oj oj, nu blev det så synd om mig att jag inte ens orkar hämta kameran och få en bild på magen med bebiströjan.
Nej, vill ni se mig så får ni nog komma hit! :-)
Skickar med en bild på tröjan i alla fall.

Mammatröja


1 kommentar:

  1. Bra Hanna! Puta på och var stolt, det är stort att bära på ett barn! Kram "morskis svärmor" o blivande farmor:)

    SvaraRadera