torsdag 29 november 2012

Veckans insikter

Mamma, du ville ju se magen. Jag hade tänkt att uppdatera dagens mage, men då sa kameran att batteriet var exhausted. Så det får bli ännu ett filosofiskt och bildfritt inlägg.

Veckans insikter:

  • Hur väl man än vet om en åsikt man har, och hur bra man än har formulerat den i huvudet innan, så vågar man inte uttrycka sig på det sätt som man vill när det väl bränner till.
  • Vissa saker lyckas man med, bara man tar sig vatten över huvudet och bara "gör det".
  • De flesta på jobbet är lika rädda för att misslyckas och lika förvirrade som du själv tycker att du är. De flesta har helt enkelt lärt sig att agera lugnt och sansat ändå.
  • Jag har svårt att dölja mina känslor.
  • Adventsfika är gott.
  • Foglossning är inte så trevligt.
  • De flesta kristna är fega och stoppar huvudet i sanden när det gäller att ha goda skäl och argumentera för sin tro. (Det inkluderar mig och jag jobbar på det). Det gör att andra, som skriker högre, får påverka en hel generation utan att ha ett enda bra argument bakom sina åsikter.

Japp.
Har egentligen inte så mycket vettigt att säga. Livet går sin gilla gång. Jag är trött, magen är spänd och i veckan har det gjort ont i bäckenet när jag går, vilket har lett till att veckan har upplevts som lite tung överlag. Bilen är på verkstan, för tydligen har någon av oss kört på ett gupp och gjort hål i olje-nånting förutom de smågrejer som den skulle dit för. Vi hoppas på försäkringsbolaget men det blir ändå dyrare än vad vi hade tänkt oss. Längtar tills imorgon, för då ska vi börja adventspynta och jag ska bjuda på adventsfika på jobbet. Längtar tills på söndag, att få gå på adventsgudstjänst med bra musik och bra (förhoppningsvis) budskap. Advent advent advent, är så mycket mer än välkommet just nu. Ett ljus, ett hopp. En lykta på väntans stig. Det vill säga, ett avbrott i vardagen då man får mysa. Precis vad Gud tänkte, eller...? Tack ändå, gode Gud!
Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar