tisdag 18 december 2012

Mellanmål

Bloggen

Det är ganska roligt att läsa sina inlägg från senaste tiden. Allt kretsar kring min graviditet, och så mindfulness. Var kom det ifrån!? Jo, det är jag som är flummig. Men som brukligt är skyller jag på hormonerna.

Oavsett inläggens innehåll (nja, kanske inte helt oavsett) så är det bra att bloggen lever. Nu kommer den nog däremot inte vara lika livfull framöver, av naturliga skäl (jul, nyår osv.). Men!:

När det nya året har kommit, så kommer också en kanske föga överraskande gissningstävling! Och denna tävling kommer att ha pris för vinnaren, det ni! Börja redan nu fundera på nedkomstdatum, kön och vikt, och håll utkik så ni inte missar detta i januari!

Maten

Fortsätter på gravidtemat, det är trots allt det som mitt liv kretsar kring för tillfället.
Nu är jag ju inne i min sista tid som gravid. Har märkt av att det inte går så bra för mig att äta ofta. På jobbet går det av bara farten, förmiddagsfika och sen lunch. Om man har tur och hinner med båda, vill säga.
Men hemma kan det gå länge utan att jag äter nåt matigt. Får lite panik när jag tänker på det, enligt böckerna ska man ju äta ungefär tre mellanmål extra om dagen såhär i slutet. Jag är inte sugen på mat, vill bara dricka hela tiden. Sen är jag så väldigt trött och slut efter jobbet, vilket leder till försummelse av mellanmålen.

Någon som har tips på bra och fräscha mellanmål som är i princip färdiga? Gärna i flytande form... Mackor och fil har jag redan, men är inte sugen på det!

3 kommentarer:

  1. Oj så det närmar sig snabbt!!:)
    Angående mellanmål så tror jag på att följa sitt sug. Det du behöver mest är kanske vätska? Och man blir ju rätt varm mot slutet så man gör av med en del extra vätska.

    När jag tänker tillbaka så levde jag i princip på grönsaker, yoghurt och frysta hallon de sista 3 månaderna:) Kände inte alls för kött eller nån tung mat, helst frukost hela dagen och som sagt hur mycket hallon som helst.

    Så men den infon om minskat matigt sug gissar jag att det blir en flicka! :D

    kramar!

    /lisa j

    SvaraRadera
  2. Nyponsoppa och blåbärssoppa. Bägge finns ju drickfärdiga.

    SvaraRadera
  3. Hanna, försök slappna av lite med mat-tänkandet. Ät det du vill och är sugen på! Ingen far illa av det, just nu.

    Snart ses vi!
    Kram

    SvaraRadera