fredag 7 december 2012

Tråkmånsar

Det är personer som:

(absolut inte jag)

  • får andra att känna sig dåliga när de är stressade
  • skäller ut folk när de själva har gjort fel
  • alltid pratar om sig själva, hur stora bekymmer och hur jobbigt allt är för dom, och inte orkar lyssna på någon annans prat längre än två sekunder innan de bryter in med ett strålande exempel från deras eget liv
  • har svårt att se längre än dit deras egen näsa räcker

Eftersom jag ALDRIG beter mig så som i de uppställda punkterna ovan, så avreagerar jag mig här på bloggen istället ;). Nä, skämtåsido...

Är det någon som vet varför det så ofta blir sån stämning på vårdarbetsplatser som domineras av kvinnor? Vad är det för fel på vårat kön, varför kan vi inte bete oss normalt? (Detta är fakta som springer ur år av observationer, fallstudier, empiriska data. Resultatet av dessa erfarenheter är otvivelaktigt korrelerade.)

Suck.
/En som gärna jobbar inom vården men är less på klimatet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar