måndag 25 februari 2013

Den 25:e februari

Känslan: skriv in den i historieböckerna!

Inte för att jag har fött barn, så har vi det klargjort. Utan för att det är en riktigt bra dag idag.
Såsom jag vissa dagar brukar förklara varför de är ruttna och tråkiga, låt mig förklara varför denna dag är av det bra slaget.

Det här är dagen då en strålande sol lyser från en klarblå himmel, ner på ett plirande, vinternupet Borås. Dagen då jag tog en promenad för att sedan sätta mig på balkongen med te och mackor. Dagen då chefen ringde mitt i vinternjutningen, bara för att hålla ett kort lönesamtal och ge mig både beröm och löneförhöjning. Något som jag inte ens hade funderat på. Mer än nog och mer än jag hade önskat mig.

Snart ska vi bli föräldrar och allting vibrerar av förväntan.

Detta är sakerna som gör att väntan inte känns så tråkig idag, och det som gör den 25:e februari till en väldigt bra dag. Japp, och det känns bra att jag tog mig friheten att dela det med er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar