tisdag 12 februari 2013

Nu är det hög tid: GISSNINGSTÄVLING

Jag ser i nuläget ut - ganska precis just nu eftersom bilderna togs för mindre än två minuter sedan - såhär:




Detta är alltså mitt svullna, osminkade jag och det får utgöra grunden till vad som komma skall... nämligen att NI ska lägga pannan i djupa veck och fundera. Eller kanske har ni redan en färdig idé?

Tävlingen går ut på följande: I kommentarsfältet skriver ni in era respektive gissningar på de frågor som jag kommer att ställa här nedan. Glöm inte att underteckna så ni inte går miste om priserna om ni vinner. 

Vinster:
  • Ettan och tvåan: En fika och bekantskap med färskingen + föräldrar (i den mån det kan arrangeras med tanke på eventuella avstånd)
  • Ettan: Ytterligare en gåva (vilken blir en överraskning)


Basfakta: Inget kön är klarlagt. Datumet för beräknad födsel är 28 februari 2013. (Årtalet får stå trots att jag tror de flesta redan har förstått vilket det rör sig om.)
Då återstår bara det viktigaste:


Tävlingsfrågor
  1. När kommer barnet att födas? (datum och tidpunkt, i fall då utslagning blir aktuellt)
  2. Vilket kön har barnet?
  3. Vilken födelselängd resp. -vikt kommer barnet att ha?


Kör hårt, lycka till och håll tummarna för att det inte sker imorgon, så det hinner bli nåt av den här tävlingen!
/En förväntansfull bliv. mamma och tävlingsarrangör

22 kommentarer:

  1. 2 Mars kl 15:30:53 Barnet har könet flicka och väger 3870g är 52cm lång /Isak

    SvaraRadera
  2. Flickmage! 26 mars kl 07.13. 3530 g och 51 cm.

    SvaraRadera
  3. Februari menar jag såklart ;-)

    SvaraRadera
  4. Jag tror att ni får en flicka den 3:e mars kl 3:47 som är 51 cm lång och väger 3450 g.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska den heta Tilda också tycker du?

      Radera
    2. Haha :) man vet aldrig!

      Radera
  5. Den 1:a mars kl 11.42 och du har en flicka där inne gissar jag:) 3620g och 51cm lång.

    /Lisa J

    SvaraRadera
  6. Mina gissningar: Den 4:e mars kl 03.45 och jag tror det är en pojke som är 52 cm och väger 3672g.
    Lycka till med allt :)

    SvaraRadera
  7. Jag tror att det är en flicka som kommer den 27e februari kl 12.50, 3330 g och 50 cm lång.
    /Cornelia

    SvaraRadera
  8. 1. 4 mars 11:23
    2. Pojke
    3. 3168 gram, 50 cm

    Hanna jag tänker på dig typ hela tiden! Puss och kram

    SvaraRadera
  9. Käraste Elin!! Tänker på dig också! NÄR kommer ni i sommar?? Vill inte missa att träffa er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är där från mitten eller slutet av juni till augusti - två hela månader, då borde vi ju lyckas med att ses! Och bröllopsefterfesten blir 6 juli, har jag sagt det?

      Radera
    2. Nej, men nu har du sagt det! hade varit så roligt att vara med, det är dock inte klart med Jonas semester än. Men vi håller tummarna för att vi inte missar festen! Annars så borde vi ju som sagt lyckas träffas under de två månaderna, vi ska ju ändå upp någon gång under sommaren. KRAM

      Radera
  10. 1. 2 mars 01:30
    2. Flicka
    3. 51 cm, 3900 g :)

    Ja, vad säger man? Lycka till med allt. Förlossningen är som en naturkraft som det bara är att slappna av och åka med i. Göra sitt bästa för att gilla läget. Jag hoppas att allt går bra. Tänker på dig ofta. Vore så kul att ses snart. Stor, lång, varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, för dig blev det en riktigt jobbig resa. Förhoppningsvis blir det aldrig så tufft igen om ni någon gång får fler barn. För mig är det dock nyttigt att ha olika bilder i huvudet, för att kunna gå in med en öppen inställning. Det kan gå väldigt bra men det kan också bli väldigt, väldigt jobbigt.
      Vi ses framöver, om inte tidigare så i sommar! Stor kram tillbaka!

      Radera
    2. Ja, om inte annat så i sommar :) Åh, tänk att snart händer det! Och snart får ni höra ljudet av det första barnskriket... Och du får ha barnet liggande på ditt bröst och försiktigt känna på det lilla huvudet med fingertopparna. Åh :)

      Radera
  11. Sofia i förra kommentaren var alltså jag :)

    SvaraRadera
  12. 1. 28 februari kl 21:45
    2. Pojke
    3. 52 cm, 3750 g

    KRAM!

    SvaraRadera
  13. 1. 3 mars kl 05.45
    2. Pojke
    3. 51 cm, 3560 gram

    Kram från blivande mormodern

    SvaraRadera
  14. 5 mars kl 06.00 kommer ett gossebarn som väger 3800 g och mäter 52 cm.

    SvaraRadera
  15. Anna-Lena

    1. Lördag den 2/3
    2. Pojke
    3. 3890/52 cm

    SvaraRadera
  16. Anna-Lena, det är tveksamt om du får vara med med en sån här sen gissning, men vi väntar väl och ser om du har några rätt ;). Kram!

    SvaraRadera