onsdag 6 mars 2013

Stilla betraktelser

Lina, du som inte trodde på din egen gissning. Nu är du närmast vad gäller datumet.
Faktum är att ingen gissade rätt på datum, kan vi konstatera redan nu! Eftersom att det har gått 6 dagar över tiden, och Lina som gissade senast hade 5 mars som datum. Spännande, spännande.

Tänker på en dam som jag träffade i en icke-nämnd kyrka i januari. Har sett henne ett par gånger eftersom jag sjungit i kyrkan då och då. När hon såg min mage frågade hon hur länge det var kvar. Eller snarare, påstod att det inte var länge kvar. "Det är fem veckor", svarade jag. Då replikerade hon självsäkert: "det där är minsann inga fem veckor, det ser jag! Vilken jättestor mage!"
Men TJI FICK HON! Det blev visst fem veckor, och mer därtill, för nu har det strax gått 6 veckor sedan dess.

Något ska man väl ha att triumfera med när man egentligen bara vill att det ska vara över och det andra ska börja. Som till exempel fräcka tanter som uttalar sig om ens kropp, i tron att hon vet bättre än jag själv, och sedan har totalt fel. Ha!

Nu ska tvätten hängas och sen ska maten handlas, för nån gång i detta århundrade ska banne mig barn födas! (inte för att det där med tvätt och handling hjälper egentligen... men man måste ju ha mål här i livet.)

2 kommentarer:

  1. Håll ut! Alldeles snart kommer en fantastisk liten mini-Larsson! Vi tänker på dej =)

    SvaraRadera
  2. Hoppas hoppas det händer grejjer idag! Eller såhär, hoppas du får sova inatt och att ert barn kikar fram imorgon på dagen ;) (sa just så till Linnea H och dagen efter föddes deras dotter efter en god natts sömn;))
    Kram!
    /Lisa J

    SvaraRadera