söndag 14 april 2013

Jag skulle ju inte bli en sån där som lägger ut massa bilder på sitt barn på bloggen

Fast vad gör man när man har fått en så fantastiskt snygg dotter?!



Miriam sover med huvudet åt samma håll som kompisen Maja
Nybadad
Vi måste skaffa mini-snoddar.
Den fina mobilupphängningsanordningen som Jonas fixade. Miriam  är nöjd. En liten stund i alla fall.
Livet som mamma.
Man är FAST. Varannan/var tredje timme ska det ätas ur mjölkmaskinerna. Däremellan ska det tröstas och sövas, eller bytas blöja. Men samtidigt tycker jag att vi har mycket tid att göra annat på. Dessutom så är vi ju två större delen av tiden, så egentligen har vi det ganska lyxigt. Dessutom tror jag att Miriam är en relativt nöjd och lättskött bebis. Ont i magen av och till har nog de flesta i början.
Nu har jag landat i det nya livet, men man undrar ibland för sig själv vad man egentligen höll på med tidigare. Typ gled runt och glassade?

7 kommentarer:

  1. Lägg du upp bilder! Det är så kul att se när man inte träffat henne än. Kul med dop förresten, vi kommer!

    SvaraRadera
  2. Instämmer, det är så kul att se bilder! Och så mycket hår hon har:D Hihi, ja vad gjorde man innan? Typ åt middag i lugn och ro och sån lyx? ;)kram på er
    /Lisa J

    SvaraRadera
  3. Va roligt att ni kommer Elin! :)

    SvaraRadera
  4. Grattis, vi har ju inte träffats på några veckor nu. Hoppas ni har det bra. Miriam är ett fint namn, men vad läser jag? Ska ni döpa henne?//Joakim Möller.

    SvaraRadera
  5. Tack! Japp, det ska vi! Ja, eller inte vi, utan en präst såklart. :) Hur så?

    SvaraRadera
  6. :-), nä jag blev bara förvånad. Det är inte många frikyrkliga människor som brukar döpa sina barn. Det är ju mer vanligt med barnvälsignelse, jag tror vi ska ta barnvälsignelse istället.

    SvaraRadera
  7. Aha. Vi är ju EFS-are, så vi får väl klassas som "halv-frikyrkliga"... även om alla är frikyrkor nuförtiden. Nämen vi är helt enkelt mer av den teologin, att det är Gud som handlar i dopet och att bekännelsen är något annat. Om hon inte vill leva i sitt dop sen, så finns valet fortfarande kvar. Typ :).

    SvaraRadera